Nowe, czerwone i szybkie - Ferrari 348 TS

Podziel się

Poznajcie Ferrari 348 TS - 32-letni klasyka z przebiegiem mniejszym niż 1000 km! Pojazd z kolekcji Muzeum Tamte Lata okazał się najlepszym Youngtimerem w konkursie Retro Motor Show Awards! Egzemplarz ten nigdy wcześniej nie został zarejestrowany, pomimo swojego wieku zachwyca stanem i wyglądem!

 

 

Klasyk w stanie fabrycznym

Prezentowany na Retro Motor Show Awards model to Ferrari 348 TS z 1992 roku. Pod maską ma silnik o pojemności 3,4 cm3 oraz 300 KM. Jednak jego wielka moc drzemie nie tylko we wnętrzu. Pojazd w idealnym stanie wizualnym i technicznym to JEDYNY NA ŚWIECIE egzemplarz nowy, nigdy nie rejestrowany. Jego przebieg wynosi zaledwie 930 km.  

Ferrari 348 TS, wprowadzone na rynek w 1989 roku, to model, który łączy elegancki design, sportowe osiągi i innowacje technologiczne charakterystyczne dla ery lat 90. Samochód ten stał się ikoną dla miłośników motoryzacji na całym świecie. Jego popularność nie maleje do dziś, szczególnie wśród kolekcjonerów, o czym świadczy obecność unikalnych egzemplarzy, takich jak ten z Retro Motor Show. 

 

 

Narodziny 348

Model 348 zadebiutował jesienią 1989 roku podczas targów samochodowych we Frankfurcie nad Menem. Powstał jako następca dotychczas produkowanego 328. 

348 w zależności od wersji nadwozia nosi nazwę 348TB (coupé) lub 348TS (wersja targa). W designie 348 można zauważyć cechy wspólne z większym modelem Testarossa. Charakterystyczne boczne wloty powietrza i żaluzjowe pokrywy silnika były wyrazistym elementem stylistyki tego modelu. Targa-top, czyli zdejmowany panel dachowy, pozwalał cieszyć się jazdą jak w cabrio, co czyniło go bardziej wszechstronnym w porównaniu do wersji coupe).

Model 348 TS był ostatnim samochodem marki zaprojektowanym za życia Enzo Ferrariego, co nadaje mu dodatkowej wartości historycznej. Powstało 4230 egzemplarzy tej wersji, co czyni go jednym z bardziej limitowanych modeli Ferrari lat 90.

 

 

Czerwony znaczy siła i moc

Pod maską 348 TS znajdował się silnik V8 o pojemności 3,4 litra, generujący moc 300 KM. Jednostka napędowa była umieszczona centralnie i wzdłużnie, co zapewniało doskonałe wyważenie pojazdu i poprawiało środek ciężkości. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało zaledwie 5,6 sekundy, a maksymalna prędkość wynosiła ponad 275 km/h. Konstrukcja samochodu opierała się na stalowej ramie rurowej z panelami karoserii wykonanymi z aluminium, co zmniejszało masę pojazdu.

Ferrari 348 TS wyposażono w systemy, takie jak ABS i kontrola trakcji, co znacząco poprawiało bezpieczeństwo i komfort jazdy. Dodatkowo zastosowano nowoczesny system zarządzania silnikiem Bosch Motronic M2.7, który optymalizował pracę jednostki napędowej.

 

Czy wiesz, że…

  • 348 TS był pierwszym modelem Ferrari z monocoque, co było znaczącym krokiem w rozwoju konstrukcji pojazdów marki i oznaczało bardziej zwartą i wytrzymałą konstrukcję nadwozia.
  •  Model wykorzystał technologię z Formuły 1, co stało się standardem dla przyszłych Ferrari i zapewniało wyśmienite wrażenia z jazdy.
  • Powstały limitowane edycje, takie jak 348 Serie Speciale w USA, które miały m.in. szerszy tylny rozstaw kół i specjalne sportowe siedzenia

 

 

30-letnia nowość w Twoim garażu 

Model 348 TS prezentowany na Retro Motor Show szuka nowego właściciela. To doskonała okazja, żeby spełnić swoje marzenie o klasyku. Pojazd w idealnym stanie technicznym i wizualnym dostępny jest na stronie Giełdy Klasyków

Ferrari 348 TS łączy w sobie historyczne dziedzictwo z wyśmienitą jakością wykonania. Model ten symbolizuje przełom w projektowaniu i technologii Ferrari, wprowadzając nowoczesne rozwiązania, które stały się standardem dla kolejnych generacji. Jego sportowe osiągi, połączone z estetyką lat 90., czynią go jednym z najbardziej pożądanych modeli na rynku klasyków. Zachowany w stanie fabrycznym egzemplarz z 1992 roku, z minimalnym przebiegiem, to prawdziwa perełka dla kolekcjonerów.