Polskie samochody wyścigowe
Samochody Formuły Promot to polskie samochody wyścigowe skonstruowane przez Ośrodek Techniczno-Zaopatrzeniowy (OTZ) pod marką Promot. Obejmowały one modele takie jak Promot-Rak 67 (Formuła 3) oraz Promot Polonia I i Promot III (Formuła Polonia). Pojazdy te startowały w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w latach 1967–1979 i później.
Tak prezentują się Polskie Samochody Wyścigowe

Rodzaje samochodów Formuły Promot:
- Promot-Rak 67:
Samochód klasy Formuły 3 z lat 1967–1979. Była to konstrukcja przestrzenna z silnikiem Forda.
- Promot Polonia I i Promot III:
Samochody klasy Formuły Polonia, które powstały po zmianie przepisów międzynarodowych.
- Formuła Polonia: Nowa klasa dla polskich kierowców, która była zgodna z regulacjami Formuły Wolnej.
- Kaczorek: Jeden z pierwszych samochodów w Formule Polonia, wyposażony w silnik z Polskiego Fiata 125 p.

Cechy konstrukcyjne:
- Promot-Rak 67:
Konstrukcja przestrzenna z rurek stalowych, zawieszenie na sprężynach śrubowych, amortyzatory Armstrong, opony Dunlop Racing, hamulce tarczowe Girling, a także centralny silnik Ford Cosworth 1000.
- Promot Polonia I:
Samochody Formuły Polonia miały silniki z Polskiego Fiata o pojemności 1295 cm³.
Marka Promot z Ośrodka Techniczno-Zaopatrzeniowego tworzyła polskie samochody wyścigowe, takie jak Promot-Rak 67, Promot Polonia I i Promot III, które brały udział w polskich mistrzostwach. Na Retro Motor Show będzie można zobaczyć wersje Promot Polonia I i Promot III.