TANIEJ❗

Tylko do 15 września bilety w niższej cenie. 💰  

Giełda Pojazdów Zabytkowych

Podziel się

Zazdrościsz Vin Dieslowi Dodgea Chargera? Marzy Ci się przejażdżka filmowym DeLorean DMC-12? Widok Astona Martina DB5 powoduje u Ciebie ciarki? A co jeśli powiemy Ci, że możesz mieć swojego klasyka w garażu? Przyjdź na Giełdę Pojazdów Zabytkowych i odjedź wymarzonym oldtimerem!

Bilety FOTORELACJE Co, gdzie, kiedy? Co zobaczysz w edycji 2025

Znajdź wymarzonego klasyka!

W jednym miejscu zgromadzimy prawdziwe perły motoryzacji! Znajdziecie u nas oferty zarówno profesjonalnych firm specjalizujących się w imporcie klasyków z zagranicy, ale też od indywidualnych kolekcjonerów. To niepowtarzalna okazja, aby zakupić najlepsze modele, starannie wyselekcjonowane i przygotowane przez ekspertów oraz wynegocjować najlepsze ceny. 

Pawilon 3 - to tam znajdzie się największa część pojazdów na sprzedaż. Oprócz indywidualnych kolekcjonerów, znajdziecie tam pojazdy także firm takich jak:

 

Mercedes 190E 2.3-16 W201 1987 r.

190E 2.3-16, zwany popularnie Cosworthem, był wynikiem współpracy Mercedesa ze słynną brytyjską firmą inżynieryjną. To właśnie Cosworth wziął standardowy, 8-zaworowy silnik o pojemności 2,3 litra i modernizując go, udoskonalił. Tylny napęd, szpera, niezwykle responsywne zawieszenie, 185 KM, 7,7 do setki i prędkość maksymalna 230 km/h. Od końca 1982 do 1988 roku wyprodukowano 19487 sztuk. Ten egzemplarz pochodzi z przedostatniego roku produkcji i ma to, co w tychautach najważniejsze – manualną skrzynię biegów (oczywiście w kultowym układzie dog-leg, z jedynką do tyłu).

Alfa Romeo 1750 Berlina 1970 r.

Alfa Romeo była w latach 60. marką zdecydowanie nastawioną na sportowe wrażenia z jazdy, choć debiutująca w 1967 roku Alfa Romeo 1750 Berlina była krokiem w stronę luksusu. Przejęła układ napędowy ze świetnej Giulii, choć jej wnętrze powiększono, wyposażono w bardziej luksusowe materiały, a pod maską wylądowała nowa, najmocniejsza wówczas w gamie jednostka po pojemności 1,8 l i mocy 118 KM, współdzielona z równocześnie debiutującym modelem 1750 GTV. Nasz egzemplarz odnaleźliśmy w Szwecji i absolutnie urzekł nas wspaniałą kolorystyką (lakier verde muschio i biszkoptowa, welurowa tapicerka) oraz pięknym, oryginalnym stanem zachowania i aksamitną pracą silnika. To wyjątkowe połączenie włoskiego stylu i pełnej pasji sportowej charakterystyki prowadzenia.

Citroen CX 25 GTi Turbo 2 1988 r.

Citroen CX 25 GTi Turbo 2 to finalna, najmocniejsza wersja modelu, wyposażona w sprężarkę i intercooler. Ten egzemplarz to jedna z zaledwie 193 sztuk wyprodukowanych w 1988 roku na cały świat. Produkcja Turbo 2 zamknęła się ogólnie w zaledwie 592 sztukach w latach 1987-1989 (dane za citroenet.org.uk) Fabryczna moc w wersji na rynek szwedzki została obniżona ze 168 KM do 156 KM ze względu na obecność katalizatora i fabrycznego układu napowietrzania spalin.

Saab 96 1964 r.

Do największych sukcesów samochodu zaliczyć można zwycięstwo w klasie w wyścigu długodystansowym 6h Nurburgring w 1964 i 1966 roku. Zasilane trzema gaźnikami serce jest jego najważniejszym punktem. Z pojemności zaledwie 0,85 l zdolne jest wygenerować aż 80 KM! W samochodzie odnaleźć można szereg innych elementów, zbudowanych na wzór aut zespołu wyścigowego. To m.in. specjalne wloty powietrza na masce, wentylator z większą ilością łopatek, stalowe felgi Saab Sport, hamulce tarczowe z przodu, 4-biegowa skrzynia, specjalny układ wydechowy i wiele pomniejszych elementów, które czynią z tego dwusuwa perłę jedyną w swoim rodzaju.

Subaru Impreza 555 GT N-Group Show Car 1996 r.

To bez wątpienia auto kultowe, odkąd w 1995 roku Colin McRae sięgnął po tytuł Rajdowego Mistrza Świata w 1995 roku, a zespół 555 Subaru World Rally Team sięgnął trzykrotnie po tytuł producentów w 1995, 1996, 1997. Przebieg auta to aktualnie tylko 3650 km. Samochód praktycznie całe życie spędził jako show car. Samochód został wyposażony w klatkę bezpieczeństwa, zestaw dodatkowych świateł PIAA, rozpórkę Sparco, felgi OZ Racing, specjalny wydech, dodatkowe wskaźniki, kultowy tylny spojler i szereg pomniejszych elementów. Zmienione zostało również zawieszenie, i tu nie było oszczędzania, bo zamontowano zestaw amortyzatorów Proflex z regulowaną siłą tłumienia.

Fiat 132 Special 1600 1974 r.

Fiat 132 miał w Polsce szczególny status. Następca modelu 125 długo był symbolem dobrobytu, a jazda nim była przywilejem. Ten Fiat 132 pochodzi z 1974 roku, z pierwszej serii produkcyjnej wyróżniającej się prawdziwym drewnem na desce rozdzielczej. Ma znikomy przebieg, piękną konfigurację kolorystyczną i co najbardziej zadziwiające, zachowany jest wciąż w fenomenalnie oryginalnym stanie, z pierwszą powłoką lakierniczą i bez korozji.

Toyota Land Cruiser J95 1998 r.

Toyota Land Cruiser to legenda trwałości i wytrzymałości. Nadwozie jest w doskonałym stanie, wolne od korozji, auto bezwypadkowe. Samochód w dużej mierze w drugiej powłoce lakierniczej. Rama zabezpieczona, podwozie regularnie czyszczone i konserwowane woskami. Silnik, zawieszenie, napędy w stanie bardzo dobrym. Wnętrze w stanie bardzo dobrym.

Fiat 850 Coupe 1966 r.

Oto wspaniały włoski styl w miniaturze. Debiutował w 1965 roku i był dziełem stylistycznym Centro Stile Fiat. Fiat 850 Coupe w czasach swojej młodości reklamowany był jako „junior Ferrari” za 1/10 ceny. Cztery cylindry o skoku tłoka mniejszym niż średnica. To klejnot, który z kolektorem wydechowym zaprojektowanym przez Carlo Abartha, zamiast seryjnych 34 KM, w Coupe krzesał już 47 KM. Kręcić się przy tym może do – uwaga – 8000 obr./min. Przy masie wynoszącej ledwie 730 kg ten mały samochodzik naprawdę może zaskoczyć. A we wnętrzu? Naturalna skóra, prawdziwe drewno.

Rumi Formichino 1956 r.

Formichino to nic innego, jak „mała mrówka”. Rumi Formichino to król skuterów lat 50. Zaprojektowany z werwą i fantazją, jest niczym mała rzeźba. Wyposażony w motocyklowy reflektor i w pełni aluminiową konstrukcję, napędzany był dwusuwowym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 125 cm³. Na tle ówczesnej konkurencji wyróżniał się mocą i prowadzeniem, i rzeczywiście często mówiono o nim jako o małym motocyklu. Średnia prędkość? 78,5 km/h, 87,327 km/h i 71,652 km/h… w przeciągu całej doby, na malutkim skuterze! Dziś motocykle tej marki stanowią ogromną rzadkość na europejskim rynku, a egzemplarz zachowany w stanie tak oryginalnym jak ten, to zakup nie do powtórzenia.

Singer Nine Sports Special 1933 r.

Fabrykę opuścił w 1933 roku jako podwozie do zabudowy. Otrzymał karoserię i mechaniczne modyfikacje z myślą o starcie w LeMans. Ma skonstruowany w epoce silnik o podwyższonych parametrach oraz indywidualnie zabudowaną karoserię o wyścigowym kształcie, w tylnej części niewątpliwie inspirowany kształtem wyścigowych Bugatti. Auto przez wiele lat (od 1951 do 2020 roku) było w jednych rękach, co pozwoliło zachować je w doskonałym stanie.

Alfa Romeo Giulia Nuova Super 1300 1975 r.

Alfa Romeo Giulia Nuova Super 1300 to zaktualizowana wersja największego hitu sprzedażowego włoskiej firmy lat 60. i 70. Giulia to wóz, który każdy zna z dynamicznych pościgów we włoskich filmach i obrazki te nie biorą się znikąd. Mimo niewielkiego silnika (tylko 1,3 l) auto ma wybitnie zadziorny, sportowy wręcz charakter. Brzmi pięknie, przyspiesza niezwykle żwawo i prowadzi się z ogromną lekkością. Alfa Romeo Giulia Nuova Super pojawiła się w 1974 roku. Zewnętrznie najbardziej wyróżniał ją czarny grill oraz maska bez przetłoczeń, co miało upodobnić ją do większego modelu Berlina. We wnętrzu – zrobiło się bardziej luksusowo. To jedyna Giulia, która otrzymała drewno na desce rozdzielczej, zagłówki na przednich fotelach oraz konsolę centralną.

Zakup pojazdu zabytkowego – warto! Ale dlaczego?

 

#

Odtwarzanie i dbanie o zabytkowe auta to satysfakcjonujące hobby; dodatkowo posiadanie zabytkowego pojazdu to możliwość bliższego poznania historii motoryzacji

#

Wiele zabytkowych samochodów ma niepowtarzalny urok, który trudno znaleźć w nowoczesnych pojazdach

#

Jazda zabytkowym pojazdem to wyjątkowe doświadczenie, które różni się od prowadzenia nowoczesnych aut; na przejeżdżającego klasyka każdy zwraca uwagę

#

Wartość pojazdów zabytkowych rośnie - zadbanego oldtimera można po czasie sprzedać z zyskiem

#

Udział w zlotach, wystawach i rajdach to szansa na poznanie innych pasjonatów i dzielenie się doświadczeniami

#

Posiadanie pojazdu zabytkowego może wiązać się z niższymi opłatami. W Polsce auta na “żółtych tablicach” mają dożywotni przegląd techniczny oraz mogą korzystać z preferencyjnego ubezpieczenia OC

#

Zabytkowe auta są wyjątkowe i rzadko spotykane, dlatego posiadanie jedynego w swoim rodzaju egzemplarza wyróżnia i dodaje prestiżu właścicielowi